На ринку туристичних послуг панує конкурентне середовище

Ден Тейлор

Експерт з розвитку туризму
Округ Принс-Едвард (Онтаріо), Канада

– Пане Тейлор, яким чином уряд Канади стимулює розвиток туризму в країні? Які проблеми і перспективи постають сьогодні перед туристичною індустрією в Канаді?

– У Канаді функціонує Комісія з туризму Канади, що є державним органом, який активно сприяє розвитку та відстоює інтереси туризму в країні. Вони мають у своєму розпорядженні певні кошти та реалізують деякі програми. Як правило, вони сприяють впровадженню більш масштабних ініціатив, наприклад, на рівні великих міст. Вони виходять на ринок, поєднавши деякі програми. Комісія підтримує тісні партнерські відносини з провінціями та активно проводить маркетингові кампанії у сфері туризму. Вона співпрацює з провінціями, які, у свою чергу, налагоджують співробітництво з місцевими громадами. Комісія бере участь у галузевих виставках, сприяє налагодженню нових зв’язків, співпрацює з авіакомпаніями щодо прокладення нових комерційних маршрутів. Частиною маркетингової діяльності Комісії є участь у туристичних програмах з метою поширення інформації про Канаду як туристичного об’єкта світового рівня і налагодження зв’язків з туроператорами. Цікаво відзначити певні зрушення у внутрішньому туризмі – подорожуванні канадців у межах країни. Сучасне покоління меншою мірою зацікавлене у подорожі Канадою. Значною мірою це явище зумовлене способом життя та міркуванням зручності. Що стосується переміщення, суспільство Канади значною мірою є автомобілеорієнтованим. Авіаперельоти коштують дорого, а подорожувати залізницею не завжди зручно. Попри відмінну якість обслуговування, зручність та частота курсування могли б бути кращими. Одна з найбільших актуальних проблем туристичного сектору Канади є, безумовно, збереження внутрішнього туризму. Туристичний ринок є дуже конкурентним. І багато у чому, особливо що стосується брендингу, популяризації та активності на ринку з метою заохочення туристів, Канада опинилась позаду інших країн.

– Нам дуже цікаво дізнатись більше про ту частину Канади, з якої завітали до нас Ви – провінцію Онтаріо. Ви мешкаєте у прекрасному окрузі – Принс Едвард. Що округ Принц Едвард може сьогодні запропонувати канадцям і туристам з усього світу? І що робить його особливим з точки зору визначних туристичних пам’яток?

– Провінція Онтаріо має дуже сильний бренд. На його розробку і вдосконалення були витрачені роки. І зараз він дуже помітний і агресивний на міжнародному ринку щодо його просування і взаємодії з туроператорами. У цьому напрямку провінція проводить велику роботу. У провінції Онтаріо створено 13 туристичних районів. Кожен район має туристичну організацію і окремий бюджет, сформований за рахунок відрахувань з відповідного бюджету провінції. Кожен район створив свій власний бренд, співпрацюючи у цьому з іншими районами та провінцією. В окрузі Принс Едвард нам пощастило – програма розвитку туризму об’єднала зацікавлені сторони та діючий бізнес у налагодженні міцних зв’язків з громадськістю. Під час нашої зустрічі сьогодні я згадував, що Готель Дрейк, частина невеликої незалежної мережі готелів поза Торонто, встановив тісні зв’язки з громадськістю. Тим самим вони більшою мірою популяризують регіон, який має казкові пляжі, чудові ресторани, відмінне вино, ніж власне сам готель.

– Це Ваш перший візит до України? Чи Ви чули про Україну раніше?

Так, це мій перший візит в Україну. Я чув про Україну. Це добре відома країна у Канаді. Ми знаємо Україну, але ця інформація доволі обмежена. Особисто мені відомі ваші писанки, вишиванки, вареники, сусідство і відносини з Росією. Це складало моє розуміння України.

– Таким чином, при плануванні своєї поїздки в Європу, канадці поки що не схильні включати Україну до своїх маршрутів?

– Я сказав би, що, звичайно, коли канадці думають про Європу, вони передусім думають про Західну Європу. Останнім часом все частіше вони починають думати про Центральну та Східну Європу – Чехію, Польщу, Естонію, Румунію. Україна не є пріоритетним напрямком їх подорожей, якщо лише вони не мають тут родинних зв’язків та друзів.

– Ви недавно відвідали Одесу. Що ви думаєте про рекреаційний та туристичний потенціал Одеської області зокрема та України в цілому? Яким чином українські міста можуть забезпечити розвиток туризму і залучити іноземні інвестиції у туристичний сектор?

– Мені пощастило відвідати Одесу – як місто, так і частину області. Я бачив там неабиякі можливості у цьому напрямку. Ваша культура і історія, а також деякі пам’ятки архітектури, – визначні. У вас також є знаменитий винний регіон.  Ми відвідали Шабо – один з винних заводів. Це туристичний об’єкт вищого гатунку. Дуже вишуканий. І у вас є пляжі та курорти. Схоже, у вас вже є деякі туристичні продукти, які готові для ринку. Але інші продукти потребують певної підготовки для ринку. Для виконання цього існують дві реальні можливості, а саме завершення маркетингової підготовки. Я думаю, що найбільші труднощі будуть полягати у маркетингу, популяризації регіону, щоб люди зрозуміли що саме можна побачити, відвідати і яке дозвілля пропонує Одеська область туристам. Я відчуваю, що аналогічним чином це стосується і України в цілому. Кожен регіон дійсно повинен зрозуміти свій потенціал. Як для мене, маркетингова підготовка полягає у формуванні пакетів. А потім, я вважаю, необхідно встановити відносини з більш широким колом регіональних і міжнародних ЗМІ. Наступним кроком буде організувати їх візит у регіон. Вирішення вашої головної маркетингової проблеми полягає у популяризації України у світі. Очевидно, що ваша країна має видатну історію, культуру, архітектуру, кухню та інші пам’ятки. Поєднайте цю інформацію і поширте її на ринку туристичних послуг.

– По-перше, керівництво міст має бути відданим справі розвитку туризму. Туризм повинен визначатися як пріоритетний напрямок діяльності. По-друге, необхідно зустрічатись з професіоналами у громадах. Потрібно започаткувати брендинг місцевих громад і розвивати маркетинг. Я вважаю, що складовими успіху є визнання туристичної галузі пріоритетним напрямком, створення брендингу, успішне формування пакету послуг і реалізація маркетингової стратегії.



ІНШІ СТАТТІ РОЗДІЛУ: