1
19620919_1886273308301854_2329735440680441629_o

19702675_1886273111635207_3317409642416263214_o

19702682_1886273688301816_8054085285795726928_o

19787197_1886273478301837_970321225739655542_o

4-6 липня у Києві відбувся триденний тренінг з маркетингу та брендингу міста для місцевого економічного розвитку. Проект ПРОМІС другий рік поспіль організовує такі тренінги для представників міських рад, неурядових організацій, комунальних установ, бізнес-спільноти міст-партнерів, які у подальшому працюватимуть над розробкою маркетингових стратегій, формуванням та просуванням брендів міст.

Розпочався тренінг з вітального слова Директора Проекту ПРОМІС Олександра Кучеренка, який підкреслив важливість ефективного освоєння процесу проведення маркетингової та брендингової кампанії з метою забезпечення місцевого економічного розвитку.

Головний радник з питань врядування Проекту ПРОМІС Кейді Ворд ознайомила учасників з програмою та завданнями тренінгу, після чого розповіла учасникам про особливості маркетингу та брендингу міст, охарактеризувала основні принципи маркетингу та брендингу. Вона пояснила учасникам, в чому полягає основна відмінність між брендингом міст у порівнянні з брендингом товарів, а також поділилася з учасниками секретами успішного брендингу туристичних продуктів міст Канади.

Ден Тейлор, канадський фахівець з економічного розвитку, спеціально запрошений Проектом ПРОМІС для представлення канадського досвіду, розкрив важливість маркетингу та брендингу для місцевого економічного розвитку, навівши конкретні приклади проведення маркетингової кампанії туристичних продуктів міста, які забезпечили досягнення певного результату для місцевого економічного розвитку. Також канадський фахівець поділився своїми міркуваннями щодо ефективності проведення маркетингу та брендингу міст в Україні з точки зору канадського експерта та досвіду Канади.

Консультанти Проекту ПРОМІС Лариса Оленковська та Володимир Проскурнін розповіли учасникам, що об’єднує маркетинг і брендинг та стратегічне планування, чому маркетинг та брендинг є важливою складовою та інструментом підтримки впровадження стратегії розвитку міста та описали різницю між технічними, маркетинговими та інформаційними продуктами.

Валентина Затишняк, Директор Комунального закладу «Дніпропетровське регіональне інвестиційне агенство», провела короткий огляд процесу та результатів брендингу та маркетингу міст Дніпропетровська (здійснювався в рамках Проекту МЕРМ, який реалізовувся ФКМ з січня 2010 р. до грудня 2014 р.) та Мелітополя (в рамках Проекту ПРОМІС). Про процес та результати брендингу та маркетингу в рамках діяльності Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) розповів Матіас Брандт, керівник проекту «Інтегрований розвиток міст».

Другий день тренінгу був присвячений особливостям розробки маркетингового дослідження з брендингу та маркетингу міст. Дмитро Коник, консультант Проекту ПРОМІС, розповів про методики та інструменти маркетингового дослідження, різні методи збору інформації, зокрема, проведення опитувань, фокус-груп та інших форм залучення громадськості, необхідних в процесі проведення дослідження. Учасники тренінгу активно працювали в робочих групах над питанням розробки ефективних анкет для опитування, обговорюючи переваги та недоліки відкритих та закритих питань в анкетах.

Учасники продовжили вивчати питання розробки ефективних маркетингових кампаній в третій, завершальний день тренінгу. Валентина Затишняк та Дмитро Коник представили учасникам досвід таких українських міст, як Івано-Франківськ, Коломия, Мелітополь та Дніпро у визначенні цільової аудиторії та ключових повідомлень для цілей маркетингу міста. Також під керівництвом Кейді Ворд та Лариси Оленковської учасники розробили матрицю ключових повідомлень для трьох цільових аудиторій в рамках розробки маркетингової стратегії.