Джерело – Бердянська міська рада

mk_Бердянськ – зі своїм характером – відкритий, щирий, життєрадісний, трохи з перцем, як і належить південному місту. Бердянськ – різний, але завжди гостинний та привітний, комфортний і затишний з особливою атмосферою романтики та очікуванням дива. Центр відпочинку, оздоровлення і краси.

Таким є наше місто в Концепції бренду, яку визначила робоча група з розробки маркетингової стратегії. Методологічний супровід розробки Маркетингової стратегії міста Бердянська виконувався консультантами проекту «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), відповідно до Меморандуму про співпрацю щодо реалізації цього проекту, який впроваджується Федерацією канадських муніципалітетів за підтримки Уряду Канади. На черговій сесії міської ради, що відбулась 23 травня, депутати затвердили запропонований проект. Начальник відділу реклами курорту та туризму Вікторія Міщенко представила депутатам структуру та основні напрями Маркетингової стратегії.

Робочою групою, до якої ввійшли представники бізнесу, громадськості, міської влади, була визначена Мета розробки Маркетингової стратегії:

  • Створення позитивного іміджу міста як місця для життя. Просування та реклама міста у всеукраїнському та міжнародному просторі, як культурно-туристичного та ділового  центру Приазов’я.
  • Створення туристичної привабливості, для туриста який їде до інших азовських курортів
  • Залучення  усіх зацікавлених сторін до створення унікальних туристичних продуктів.
  • Залучення нових та збереження діючих бізнесів. Підвищення конкурентоспроможності міста.
  • Збереження населення, залучення нових мешканців, демонстрація молоді, що в Бердянську можна добре жити,
  • Залучення мешканців міста до формування його іміджу.

Як відзначила Вікторія Міщенко процес формування та впровадження Маркетингової стратегії міста Бердянська сприятиме системному позиціонуванню та просуванню іміджу території, наповненого новими смислами, які притаманні сучасній урбаністиці та задовольнить потреби громади. Сформований позитивний, зокрема, туристичний та діловий імідж надасть нашому місту певні переваги.

Результатом впровадження Маркетингової стратегії міста має стати залучення додаткових ресурсів для розвитку міста, збільшення кількості туристів та збереження людського потенціалу шляхом підвищення якості життя.

Маркетинг міста – це процес планування, координації та контроля прямих зв’язків міської влади з різними партнерами та інтересантами.

Особливості процесу маркетингу Бердянська:

  • Імідж території постійно змінюється і на цей процес впливають усі, чия діяльність так чи інакше з цією територією пов’язана – і місцева влада, і мешканці, і кожен представник бізнесу, зайнятий у процесі надання туристичних послуг.
  • В основі формування сучасного іміджу міста Бердянська можна зберігати традиційний бренд, однак він вимагає оновлення сенсів, підсилення та надання системності звучання.
  • Створений у результаті маркетингу позитивний імідж (і репутація) міста – це «довготривалий» інструмент, розрахований на стратегічну перспективу. Тому, не варто чекати радикальних і відчутних соціально-економічних результатів відразу ж по закінченні тієї чи іншої маркетингової кампанії. Вони даватимуть результат лише  в сукупності.
  • План дій з розробки та впровадження Маркетингової стратегії складається та виконується за принципом «виконаємо А, потім подивимося, чи потрібно буде робити Б». Таке м’яке планування та управління маркетинговою діяльністю часто веде до несподіваних проміжних результатів, які вимагають оперативної корекції всієї стратегії.

Маркетинг міста – це щоденна робота, важлива складова управлінської культури і невід’ємна складова зв’язків із громадськістю, адже кожне місто – це унікальне явище, у віртуальному і реальному вимірах. Маркетинг міста – це постійний процес, в який завжди залучені його мешканці, бізнес-компанії, спортсмени, культурні діячі і місцеве самоврядування. А виважена інформаційна політика є найважливішою складовою успішного маркетингу міста.

Бренд – це уявлення наших гостей, зовнішніх по відношенню до міста людей про місце, яким ми володіємо. Воно деталізує переваги того, що ми пропонуємо, і тим самим створює релевантність, встановлює нашу конкуренто-спроможність та максимізує нашу цінність.

Бердянськ має затверджений у 2012 році візуальний образ міста. У кожного з нас у серці живе любов! Улюблені місця, улюблені заняття, кохані люди. Якщо ти бердянець, то в твоєму серці  обов’язково є місце для любові до твоєї маленької батьківщини- Бердянська .

Чисте свіже повітря, лагідне тепле море, оксамитові пляжі, і розкішні крони дерев, які мов крила, розгорнулися над містом. Будь-хто з гостей або мешканців усвідомлюють ці унікальні переваги.

Ми як патріоти свого міста. цінуємо ці дарунки природи.

Логотип закріплений у рекламі, міському просторі, сприйнятті городян і гостей.

Однак даний логотип швидше відображає дари природи, якими володіє Бердянськ, ніж місто як соціальне, культурне і економічне явище.

Тому, разом із Робочою групою було розроблено Концепцію бренду Бердянська, яка відображає суть і зміст сучасного міста.

Бердянськ – сонячний, яскравий, квітучий, дарує гостям позитивні емоції, море вражень, море любові та відпочинку! Найкраще місто на березі моря.

Бердянськ – динамічне, активне, ділове місто, яке вміє бути цілеспрямованим та успішним впродовж усього року і разом з тим, курортне місто, яке може надати своїм гостям комфорт, якісні послуги та можливість насолоджуватися природою.

Бердянськ різноплановий та різноманітний.

Бердянськ – зі своїм характером – відкритий, щирий, життєрадісний, трохи з перцем, як і належить південному місту.

Бердянськ – різний, але завжди гостинний та привітний, комфортний і затишний з особливою атмосферою романтики та очікуванням дива. Центр відпочинку, оздоровлення і краси.

Місто з великим діловим потенціалом, готове до співпраці, партнерства та розвитку.

Напрями маркетингової стратегії

Маркетингова стратегія змістовно представляє собою опис спрямованої взаємодії органів місцевого самоврядування, бізнесу та організованої громадськості за трьома напрямами: «Позиціонування», «Комунікація», «Організаційне забезпечення». Усі три напрями органічно поєднані Концепцією бренду – коротким викладом сутності міста, території, квінтессенцією міської ідентичності.

Напрям П. «Позиціонування» «Бердянськ привабливий у всі сезони» для Бердянська формуватиметься відповідно до бачення, визначеного в процесі підготовки Стратегчного плану розвитку міста Бердянська, де на першому місті – розвиток курорту та туризму. Однак, позиціонування передбачає виокремлення саме найяскравіших аспектів іміджу міста, які можуть дати йому перевги порівняно із іншими містами та територіями, розташованими вздовж Азовського узбережжя.

Напрям К. «Комунікації». Цей напрям передбачає закріплення створюваного образу (позиціонування) в свідомості гостей, місцевих жителів, інвесторів, туроператорів, представників ЗМІ через формування цілеспрямованої комунікаційної політики: яка предебачає цілемпрямоване, систематичне, поширення інформаційних продуктів, які підкреслюють сутність позиціонування Бердянська, отримання зворотнього зв’язку, постійний моніторинг результативності, актуальних трендів та адаптацію до нових умов. Це безперервний процес і Маркетингова стратегія за даним напрямом може окреслити ті інформаційні тренди, які мають підгрунтя для формування інформаційних продуктів зараз. Вони представлені мапою інформаційних повідомлень, яка буде постійно оновлюватися та слугувати опорою для формування інформаційної політики.

Напрям О. «Організаційне забезпечення» являє собою опис системи управління брендом та процесом реалізації Маркетингової стратегії. Оскільки Бердянськ має в управлінській культурі традиції формування маркетингової політики, то  в даному напрямі   уточнюються функції діючих підрозділів. Визначаються принципи взаємодії з іншими суб’єктами маркетингу. Наголос зроблено на найширшому використанні місцевого патріотизму.

Реалізація заходів за трьома напрямами сприятиме досягненню Бачення, зміст якого уточнено в процесі роботи над Маркетинговою стратегією.

Позиціонування території, сфокусоване в обіцянці бренду, слогані/ключовому повідомленні: Море гостинності біля моря задоволення.