Окремим фокусом Проекту ПРОМІС є забезпечення сталості впроваджених ініціатив та акумуляція їх успішних результатів у знання за допомогою розробки експертних посібників та кейс-стаді. Депозитарій знань Проекту стане в нагоді кожному, хто хоче успішно та активно розвивати свою громаду.




Експрес-аналіз (ЕА) проводиться для виявлення проблем місцевого рівня, які перешкоджають розвитку бізнесу, а також із метою підготовки рекомендацій щодо усунення цих проблем або їх мінімізації та унеможливлення появи в майбутньому. До того ж проведення ЕА дасть змогу визначити стан відповідності місцевого бізнес-клімату основним вимогам Акта з питань малого бізнесу для Європи, а саме – стосовно дотримання принципу «Спочатку думай про малих» при розробленні та реалізації місцевої регуляторної політики.

Стратегічна екологічна оцінка (СЕО) документів державного планування дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків у процесі стратегічного планування. Стратегічна екологічна оцінка – новий інструмент реалізації екологічної політики, який базується на простому принципі: легше запобігти негативним для довкілля наслідкам діяльності на стадії планування, ніж виявляти та виправляти їх на стадії впровадження стратегічної ініціативи

Зусилля, спрямовані на залучення жінок до бізнесу, є важливим чинником інклюзивного економічного зростання в Україні. Оскільки жінки в Україні становлять понад половину населення, а їхній трудовий та підприємниць кий потенціал використовується неповною мірою, підвищення
жіночої підприємницької активності сприятиме становленню більш конкурентоспроможної економіки і стане важливим чинником зростання залученості жінок до суспільно-політичних справ.

Метою здійснення Індексу бюджетної прозорості є створення ефективної системи моніторингу забезпечення доступу громадськості до бюджетного процесу та інформування громадян з питань складання, розгляду, затвердження та виконання місцевих бюджетів як на рівні окремої громади, так і по Україні загалом. Зазначене забезпечить актуальність, достовірність та унікальність інформації, комфортність використання аналітичних даних, простоту та зрозумілість поданої інформації, логічність та продуманість, можливість порівняння динаміки, можливість зворотного зв’язку та експертного обговорення.

Професійна програма підготовлена кафедрою регіонального управління, місцевого самоврядування та управління містом Національної академії державного управління при Президентові України за підтримки Проекту ПРОМІС. Мета Професійної програми полягає у розвитку професійної компетентності державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування для забезпечення ефективного управління місцевим економічним розвитком, виробленні умінь і навичок, необхідних для впровадження реформ, здійсненні послідовних кроків в імплементації принципів «належного врядування», які закріплені рішеннями Ради Європи, використання інструментів стратегічного планування та маркетингу територій, залучення інвестицій, підтримки малого і середнього бізнесу, розвитку трудових ресурсів, визначення джерел фінансування та індикаторів оцінювання місцевого економічного розвитку

Міста-партнери Проекту ПРОМІС мають досвід формування бізнес-об’єднань, проте вони перебувають лише на початковому етапі використання їхніх переваг для вирішення підприємницьких проблем. Подальша розбудова бізнес-формувань задля захисту та просування інтересів представників МСП залишається актуальним завданням для бізнес-спільнот та органів влади міст-партнерів Проекту ПРОМІС. Саме це стало головним мотиваційним чинником для проведення цього дослідження

Посібник зосереджує увагу на методологічних і методичних підходах до викладання професійної програми «Місцевий економічний розвиток». У посібнику розглядаються такі теми: основи місцевого економічного розвитку, демократичного врядування, стратегічного планування, маркетингу і брендингу територій, залучення інвестицій і збереження бізнесу, розвитку трудових ресурсів, фінансування та оцінювання місцевого економічного розвитку. Мета посібника – надати викладачам, тренерам, представникам органів місцевого самоврядування та всім зацікавленим читачам практичні інструменти, поради для проведення навчання, тренінгів, семінарів з питань місцевого економічного розвитку

Навесні 2017 року Проект ПРОМІС спільно з Асоціацією міст України провели конкурс на фінансування короткострокових гендерних ініціатив, метою яких є сприяння участі жінок у місцевому економічному розвитку. У публікації представлено досвід, результати та досягнення, напрацьовані виконавцями ініціатив

Метою цього посібника є сприяння інтеграції принципів екологічної збалансованості в успішну бізнес-діяльність МСП. У деяких випадках це означає, що існуючі МСП можуть запровадити зелену стратегію, аби включити нові цілі та завдання щодо екологічної збалансованості до своєї загальної діяльності. В інших випадках це свідчить про те, що може бути започатковано нові підприємства, робота яких спеціально спрямовуватиметься на виробництво зелених продуктів або надання зелених послуг.
Основна цільова аудиторія цього посібника – керівники МСП. Посібник також можуть використовувати в
державному секторі посадовці, які ухвалюють рішення щодо стимулювання розвитку зелених МСП, а також
агенції, залучені до розвитку бізнесу

Посібник розкриває значення поняття «соціальне підприємство» та знайомить читача з кращими прикладами соціального підприємництва в Україні та за кордоном. Читач дізнається про основні ознаки, що визначають соціальне підприємництво, та його організаційно-правові форми, ознайомиться з історією виникнення соціального підприємництва, а також зрозуміє, в чому полягає відмінність між соціальним підприємництвом та комерційним підприємництвом і діяльністю громадських організацій.

Для реального виявлення стану справ у сфері надання послуг необхідно періодично проводити їх оцінювання. Тому актуальним стає запровадження в практичну діяльність органів влади ефективної методології проведення моніторингу та контролю за якістю надання послуг. Важливо, щоб ця діяльність була системною і систематичною, а не ситуативною й епізодичною. Ключовим аспектом є формування такої системи оцінювання, яка б охоплювала декілька інструментів і за якої до процесу оцінювання залучалися б усі зацікавлені сторони – громадські активісти та громадські організації,
органи місцевої, районної й обласної влади, незалежні експерти. Ефективна система оцінювання дасть змогу одержувати об’єктивну інформацію щодо якості надання послуг; до того ж, така система може стати основою для оперативного ухвалення управлінських рішень з метою реального поліпшення та наближення рівня якості послуг до потреб замовників.

Проведення реформи місцевого самоврядування потребуватиме ефективного кадрового забезпечення. Перед службовцями та посадовими особами місцевого самоврядування на сьогодні постають нові проблемні питання, на які необхідно знайти належну відповідь. Усе це передбачає здобуття нових знань та підвищення рівня професійної компетентності всього корпусу службовців і посадових осіб органів місцевого самоврядування. Тому актуалізується проблема формування та реалізації дієвої кадрової політики на місцях; удосконалення системи підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації посадових осіб, службовців органів місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад; запровадження професійних програм підготовки для органів місцевого самоврядування