Site-03-25У 2019 році в Запоріжжі відкрився Business Women’s Space — перший у місті коворкінг-центр підтримки соціальних інновацій, жіночого підприємництва та стартап-кампаній. За 8 місяців простір відвідали понад 700 осіб. Коворкінг створила громадська організація «Центр розвитку кар’єри «Професіонали» за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС) у межах Фонду сприяння розвитку малих і середніх підприємств.

Ініціаторка проекту Інна Бойко розповіла, що ідея створення коворкінгу з’явилася невипадково і продиктована, зокрема, потребами жінок, які не знайшли можливості поєднати роботу з доглядом за дітьми.

quot

«Протягом трьох років я багато спілкувалася з жінками-переселенками щодо їхнього працевлаштування. Помітила, що навіть після перекваліфікації їм було важко знайти роботу чи організувати віддалений формат праці через відсутність належних умов проживання та неможливість працювати, водночас займаючись своїми дітьми. Також, навіть здобувши певну спеціальність, жінки не знали, як шукати клієнтів, як поширювати інформацію про свої послуги. Іншими словами, не знаходили способу монетизувати свої знання. Звідси визріла ідея поєднати два компоненти: навчати жінок успішної самозайнятості, розвиваючи в них підприємницькі навички, а також надати локацію, де вони зможуть безпосередньо реалізувати свої проекти», — зазначила Інна Бойко, виконавча директорка ГО «Центр розвитку кар’єри «Професіонали».

Станом на січень 2020 року постійними резидентками коворкінгу стали 5 жінок. Серед них — жителька Запоріжжя Елеонора Музика, яка вже понад 12 років викладає учням англійську та іспанську мови. Своє знайомство з Business Women’s Space Елеонора розпочала з навчальної програми «Жіноча школа бізнесу», що відбувалася на базі центру.

quot

Я була дуже зацікавлена потрапити на цю програму. Попри чималий професійний досвід у викладацькій діяльності, потребувала розширити спектр своїх знань щодо ведення власної справи. І залишилася дуже задоволеною! По-перше, у нас були чудові викладачки — як правило, досвідчені підприємниці, які ділилися справді цінним практичним досвідом. По-друге, заряд мотивації, натхнення й сил дало спілкування з учасницями курсу. По-третє, ми вивчали багато дійсно важливих питань щодо побудови реального бізнесу; для мене це стало значущим надбанням», — поділилася Елеонора Музика, викладачка іноземних мов, резидентка Business Women’s Space.

«Жіноча школа бізнесу» складалася із 8 модулів й охоплювала ключові теми, необхідні для підприємців-початківців: складання бізнес-плану, бізнес-модель Canvas, маркетинговий і фінансовий плани, воронка продажів, комунікації та робота з командою, пошук джерел фінансування бізнесу на етапі його старту чи розширення. Курс успішно завершили 14 учасниць. Інна Бойко зазначила, що після «Жіночої школи бізнесу», яка була базовою програмою, улітку відбулися ще два доповнювальні курси: «Інструменти онлайн-маркетингу для розвитку бізнесу» та «Розширення можливостей з цифровими технологіями». А восени протягом двох місяців 10 жінок отримали консультації щодо ведення бізнесу в рамках програми менторського супроводу. Учасниці програм зауважили, що навчання не лише збагатило їх знаннями, а й стало мотивацією до перших кроків у реалізації підприємницьких задумів.

quot

«Зазвичай мої учні знаходили мене за принципом «сарафанного радіо». Сама я не вміла й не наважувалася сміливо рекламувати свої послуги. Під час навчання на програмі «Жіноча школа бізнесу» я усвідомила, наскільки важливою є якісна промоція, і відтепер спрямовую на це зусилля цілеспрямовано й регулярно. Здобувши корисні знання про самопрезентацію, продовжую роботу над собою в цьому напрямі. Крім того, під час навчання в мене виникла ідея відкрити власну мовну школу для жінок, які з різних причин не можуть собі дозволити купувати курси за ринковими цінами. Знаю, що таких є багато. У цьому ключі для мене набув актуальності навчальний блок про грамотне заповнення грантових заявок. Вірю, що невдовзі реалізую свій задум, залучивши грантові кошти», — поділилася Елеонора Музика.

Раніше основним способом викладання для Елеонори були приватні онлайн-уроки скайпом. Її учні проживають не лише в Україні, а й у країнах Європи: Іспанії, Швеції, Німеччині. Жінка розповіла, що знайомство з Business Women’s Space підштовхнуло її до переходу у формат офлайн-навчання. Тож улітку вона стала резиденткою коворкінгу, де тепер працює майже щодня й у середньому дає 6-7 уроків іноземних мов на тиждень. Час від часу додатково організовує англійські розмовні клуби, які цьогоріч планує зробити регулярними.

quot

«Створений у центрі простір мені сподобався відразу: комфортний open space, бонусом у якому є гарно облаштована дитяча кімната, де діти бавляться, малюють, читають книжки чи дивляться мультфільми, поки батьки навчаються. Ми з учнями працюємо в мінігрупах по 2 – 5 осіб, більшість із них — жінки. Дехто приходить на заняття разом із дітьми. Я теж деколи беру на роботу свого сина, який упродовж моїх уроків із задоволенням проводить час у дитячій зоні. Упевнена, що для батьків це вагомий аргумент під час вибору місця навчання, адже в місті дуже мало навчальних закладів і, тим паче, місць для роботи, де комфортно водночас дітям і дорослим», — розповіла Елеонора.

Здебільшого до коворкінгу приходять мами, які працюють на фрілансі. Інна Бойко зауважила, що під час навчань на бізнес-програмах жінки часто брали із собою дітей, за якими в разі потреби наглядала в дитячій кімнаті адміністраторка коворкінгу. Коли навчань немає, з малюками приходять рідше, але так чи інакше діти — постійні й бажані гості Business Women’s Space.

Сьогодні діяльність коворкінгу набирає дедалі більших обертів і не лише покращує доступ жительок Запоріжжя до послуг із розвитку бізнесу, сприяє формуванню в них необхідних компетенцій і накопиченню знань щодо ведення власної справи, а й допомагає загалом розширювати масштаби підприємницької діяльності серед жінок у місті. Крім згаданих навчальних програм, упродовж року на базі коворкінг-центру було проведено 55 освітніх подій різного спрямування, серед яких найпопулярнішими були «Жіноча школа проектного менеджменту», «Стартап з нуля: розробляємо бізнес-модель», «Комунікації і EQ: як розвивати бізнес легко і з усмішкою» та ін.

quot

«Ми будемо й надалі підтримувати жінок: даватимемо їм ресурси у вигляді знань і менторського супроводу. Обов’язково повторимо «Жіночу школу бізнесу», оскільки вона мала попит та успіх. Зараз аналізуємо та вдосконалюємо навчальні програми, що відбулися впродовж 2019 року, і невдовзі оголосимо про новий набір учасниць», — підсумувала Інна Бойко.

Створення осередків для підтримки жіночого підприємництва на зразок запорізького Business Women’s Space сприяє появі спільнот незалежних жінок-підприємниць, підсилює частку малого бізнесу в містах, підвищує продуктивну зайнятість населення, сприяє розвитку інфраструктури послуг для бізнесу. Усе це — один із пріоритетів діяльності Проекту ПРОМІС, який спрямовує ресурси на економічний розвиток міст.


pdf Завантажити історію успіху