Site_12-23_uaУпродовж 2020 року у Вінниці було успішно реалізовано проект «Вінницький стандарт гостинності», спрямований на системне посилення конкурентоспроможності туристичної індустрії в місті та виведення на новий рівень якості надання туристичних послуг. Ініціативу втілювала спілка підприємців «Стіна» за постійної підтримки Вінницької міської ради та за сприяння проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС). У межах проекту було проведено цикл освітніх заходів для вінницьких гідів, створено бізнес-асоціацію «ХлібСіль», яка об’єднала місцевих підприємців зі сфери HoReCA, і розроблено важливий візійний документ — «Вінницький стандарт гостинності».

quot

«Упродовж останніх кількох років у Вінниці почали створювати й облагороджувати цікаві туристичні локації, але залишилась проблема: плануючи відпочинок, туристи найчастіше сприймають Вінницю як «місто одного дня». Відтак визріло завдання створити для гостей такі умови, щоб вони залишалися на довше. Ще одним бар’єром на шляху розвитку туристичної сфери була відсутність грамотної колаборації між місцевими гідами, готельєрами, рестораторами. У рамках втілення проекту ми зуміли об’єднати гравців готельно-ресторанного бізнесу та івент-індустрії. Наше завдання надалі — налагоджувати ефективні ланцюжки взаємодій у туристичній галузі та напрацьовувати спільні туристичні продукти», — розповів Олександр Печалін, голова спілки підприємців «Стіна», керівник проекту.

Влітку підприємці готельно-ресторанної сфери Вінниці об’єднались і заснували асоціацію гостинності «ХлібСіль». За підтримки спілки «Стіна» та Проекту ПРОМІС для учасників новоствореної організації провели 6-модульне навчання, розробили проект місії та візії спілки, окреслили ключові пункти політики членства. Асоціація сформулювала свою амбітну мету: у 2030 році Вінниця — впізнаваний гастробренд на мапі України та Європи. Об’єднуючи зусилля та встановлюючи нові дієві партнерства, учасники асоціації працюватимуть над збільшенням потоку туристів на Вінниччину, зокрема, через розвиток культури харчування й гастротуризму.

quot

«Старт роботи над проектом збігся з початком карантину — відтак ми довго дискутували про те, чи взагалі ця ініціатива на часі та наскільки вона відповідає актуальним запитам підприємців і громади. Як показав час, дуже вдалим рішенням було навчання щодо створення галузевої бізнес-асоціації: її заснування відбулося саме тоді, коли це стало критично потрібним для вінницької сфери HoReCa на тлі карантинних обмежень. Проект ПРОМІС надав усі необхідні інструменти інституціоналізації та за його підтримки було визначено місію, візію, пріоритети діяльності організації, зокрема щодо адвокації та якісної комунікації з владою. Завдяки діяльності асоціації, у кризових умовах органам місцевого самоврядування вдалося почути консолідований голос представників галузі й налагодити ефективний діалог, який навряд чи міг відбутися при несистемному спілкуванні з одиничними представниками готельно-ресторанного бізнесу. Будучи лише на старті своєї діяльності, асоціація «ХлібСіль» уже завоювала достатній авторитет у середовищі підприємців», — розповів Олександр Вешелені, директор департаменту маркетингу міста і туризму Вінницької міської ради.

Закладаючи фундамент для подальшого розвитку туристичної сфери, локальні підприємці взялись за розробку Вінницького стандарту гостинності. Наприкінці вересня на 3-денному воркшопі над ним зосереджено працювали 20 місцевих готельєрів і рестораторів за менторської підтримки бізнес-тренерки Оксани Марусич. Учасники процесу розглядали сучасні тенденції сфери обслуговування, знайомилися з прикладами міжнародних стандартів закладів сфери гостинності, спільно досліджували історичний, культурний, ментальний контекст вінницької манери спілкування з гостем.

quot

«Вважаю, що вінницька туристична галузь має сильний потенціал і велике майбутнє. Незважаючи на те що в нас немає стародавньої архітектури, якою можна було б легше приваблювати туристів, у місті активно акумулюють ресурси довкола наявних переваг і приймають ефективні стратегічні рішення. Новостворений стандарт гостинності дає нам — власникам готелів і ресторанів — чітке бачення спільної мети, впорядковує напрям руху, а це однозначно стимулюватиме розвиток туристичної індустрії в цілому», — поділилася Єва Маланчак, власниця готельно-ресторанного комплексу Churchill-inn у Вінниці.

Вінницький стандарт гостинності лаконічно презентує кодекс і піраміду цінностей його представників, а також визначає послідовні вісім кроків «до серця гостя». Завдяки грамотному координуванню розробки стандарту, вдалося проговорити й органічно подати справжню суть вінницької гостинності. Місцеві готельєри та ресторатори вбачають великий ресурсний потенціал у впровадженні стандарту та навіть попри кризу, спричинену пандемією COVID-19, братимуть його за основу в удосконаленні свого іміджу й налагодженні довготривалих відносин із клієнтами.

quot

«Вінницький стандарт гостинності насправді є дуже універсальним, і його може застосовувати будь-який підприємець чи працівник галузі, хто так чи інакше взаємодіє з гостями: розповідає, показує, пригощає, розміщує, організовує, надає приміщення. Стандарт може бути впроваджений у роботу як індустрії подій, так і туристичних компаній. У цьому якраз його «додана цінність» — він стосується не лише готельно-ресторанного бізнесу. Надалі спільно з асоціацією «ХлібСіль» і спілкою «Стіна» будемо розвивати взаємодію ключових гравців туристичного ринку й допомагати їм у перехресних продажах і промоції, формуванні спільних продуктів. Найближчим часом плануємо підписання меморандуму, який стане своєрідною публічною декларацією готовності підприємців та міської влади впроваджувати Вінницький стандарт гостинності. Підписанти візьмуть на себе роль перших амбасадорів вінницької гостинності. Уже роздумуємо над розробкою якихось символічних деталей, які будуть свідчити гостям про те, що «тут до вас ставляться по-особливому», — додав Олександр Вешелені.

У 2021 році представники міської ради спільно з підприємцями націлені напрацювати якомога більше інструментів втілення Вінницького стандарту гостинності. Зокрема, для цього розроблять цикл навчальних заходів, які стосуватимуться роботи різних працівників готельно-ресторанного бізнесу. Згодом у межах кожного закладу планують створення так званих вітальних книг (welcome books), які допоможуть перейти до більш персоналізованого втілення стандартів: заклади обиратимуть ті сценарії та стилі комунікації з клієнтом, які найбільше відповідатимуть їхньому формату.

quot

«Після впровадження чітких правил перейдемо до верифікації стандартів: у перспективі плануємо проводити фахові ревізії закладів для перевірки дотримання ними Вінницького стандарту гостинності. Заклади, які підтвердять свою активну залученість у втілення стандартів, отримають символічні таблички з написом «Guest friendly» («Дружні до гостей»). Найбільш гостинні точки будемо рекомендувати в наших промоматеріалах, на туристичних сайтах, у путівниках, на виставках, у соцмережах тощо. Дотримання Вінницького стандарту гостинності стане своєрідним «знаком якості» та іміджевим складником у розкритті туристичного потенціалу міста», — додав Олександр Вешелені.

Уже не перший рік Вінницька міська рада спільно з профільними громадськими організаціями та за підтримки Проекту ПРОМІС реалізовують комплексні ініціативи, спрямовані на стимулювання економічного розвитку міста. Проект «Вінницький стандарт гостинності» є елементом нещодавно затвердженої Стратегії розвитку туризму до 2030 року, яку також розроблено за сприяння Проекту ПРОМІС, і він став черговим етапом успішного зростання найкомфортнішого міста України.


pdf Завантажити історію Вінниця першою в Україні запроваджує міський стандарт гостинності у pdf.

TAR05606 copy