WEB-2020-01-30-uaЗа підтримки проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС) у Мелітополі розроблено і затверджено маркетингову стратегію та бренд міста. Консультанти Проекту супроводжували представників міської влади та громадськості на всіх етапах розробки стратегії, спільними зусиллями відшуковуючи максимально ефективні рішення для промоції Мелітополя.

Маркетингова стратегія спрямовує зусилля й ресурси мелітопольців на підтримку бізнесу через проактивне просування можливостей міста, демонстрацію відкритості до інновацій і партнерства, створення насиченого культурного життя. Усі активності націлені на те, щоб зробити Мелітополь відомим туристичним і діловим центром не лише в Україні, а й за кордоном.

quot

«Із самого початку співпраці з Проектом ПРОМІС ми активно залучали громадськість. Під час роботи над маркетинговою стратегією було проведено так звані відкриті простори й обговорення, участь у яких взяли понад 100 осіб, причому багато хто неодноразово. Паралельно тривала робота над брендом міста, яка теж була максимально відкритою, а думка містян почута й врахована», — розповіла Олександра Григорович, очільниця відділу муніципального маркетингу та прогнозування Управління соціально-економічного розвитку Мелітополя.

В основу бренду Мелітополя закладено принципи простоти, природності, зрозумілості: місцевих традицій, стосунків між владою та бізнесом, міського простору загалом. Місто позиціонується як осередок здоров’я та молодості, простих і зручних комунікацій. Гостинний і діловий — два ключові аспекти Мелітополя, через які місто за допомогою спеціально дібраних каналів та інструментів комунікації відкривається для своїх жителів, гостей, підприємців, інвесторів.

Дизайн бренда міста розроблено паралельно з його стратегією. Після численних дискусій з-поміж кількох десятків розроблених варіантів логотипу громадськості було представлено 6 фінальних. Теперішній логотип мелітопольці обрали за допомогою відкритого інтернет-голосування через сайт міської ради, а також офлайн-опитування в центрі міста. Яскравий і динамічний дизайн обраного варіанта підтверджує сфокусованість Мелітополя на безперервному розвитку. А лаконічний слоган: «Саме тут…», відкриває простір для нових формулювань залежно від контексту використання.

quot

«Наш логотип повною мірою складається з брендових ознак міста: медові стільники як частина назви міста та символ його ресурсного наповнення; шестерні як символи його машинобудівного минулого, славні традиції якого продовжують тепер малі та середні підприємства; і, звісно, відома всьому світу «мелітопольська черешня». Наш логотип є частиною фотозони та присутній у всіх соціальних відеороликах, які транслюють на великому екрані в центрі міста. Також він прикрашає міські експозиції та стенди наших підприємців на виставкових заходах різних рівнів, у тому числі за кордоном», — розповіла Ірина Рудакова, заступниця міського голови Мелітополя з питань діяльності виконавчих органів ради.

План дій із реалізації маркетингової стратегії передбачає втілення різних проектів, що сприяють закріпленню бренда міста у свідомості громадськості, міському просторі та інфраструктурі, а також у культурному житті міста. Одним із них був проект «Мелітополь — надійний партнер і гостинний господар», реалізовуваний за підтримки Проекту ПРОМІС.

quot

«Найкращі промоутери міста — його мешканці! Наша співпраця з громадськістю не обмежилася участю в розробці маркетингової стратегії, а продовжилася на етапі її реалізації. Завдяки Проекту ПРОМІС ми запустили спеціальний інноваційний для Мелітополя проект — Школу амбасадорів. У програмі занять було чимало екскурсій, до організації яких залучали експертів із краєзнавства, історії, місцевого врядування. З’явилися цікаві ідеї та однодумці серед учених і бізнесу. Сьогодні ми з амбасадорами та іншими стейкхолдерами вже розробляємо концепцію створення туристичного кластеру», — поділилася Олександра Григорович.

За своєю суттю Школа амбасадорів — це ознайомчі курси для тих мелітопольців, які хочуть знати важливу й актуальну інформацію про своє місто та готові популяризувати міський бренд через різні канали комунікації. Той, хто успішно закінчив Школу та має намір провадити промоційну діяльність, отримує неформальне звання амбасадора Мелітополя. Місія кожного такого посла міста — просувати цінності бренда Мелітополя серед жителів, інвесторів, гостей міста, туристів. Амбасадором стає та людина, яка знає історію та особливості Мелітополя, є патріотом міста, від імені місцевої громади бере участь у публічних подіях. Офіційними амбасадорами міста стали: консультант із менеджменту та маркетингу Андрій Рублевський, керівник Федерації мас-рестлінгу України Валерій Газаєв, багаторазові чемпіони світу і Європи з карате та боксу Артем Дурмаджи та Ігор Панайотов.

quot

«Під час навчання в Школі амбасадорів я відкрив для себе цілком нові сторони життя міста. Дуже цікавим і навчально-прикладним було спілкування зі співробітниками краєзнавчого музею. Тепер у повсякденному житті мені доволі часто випадає нагода представлятись амбасадором Мелітополя. Як правило, цей статус слугує хорошим приводом почати розмову, оскільки жителі інших міст одразу зацікавлюються і хочуть дізнатися про Мелітополь більше», — сказав Олександр Сорокін, арт-директор рекламної агенції Wizard, амбасадор Мелітополя, співавтор логотипу міста.

А втім, не амбасадорами єдиними — мелітопольці просувають бренд свого міста з використанням різних інструментів. За сприяння Проекту ПРОМІС для міста виготовили видання «Мелітополь — надійний партнер і гостинний господар» і однойменний проморолик, тримовний «Інвестиційний паспорт міста», буклет «Мелітополь туристичний». Також не забули про знаменитий фестиваль «Черешнево» — для нього створили окремий промоційний відеоролик, який транслювали на телеканалі «UA:Суспільний» і який продовжують демонструвати під час загальноміських і виїзних заходів. Мелітополь узяв участь у масштабних інвестиційних виставках — InCoForum та Еко Форум, що відбулися в Запоріжжі. А в 2019 році мелітопольці презентували своє місто в Києві на Міжнародній конференції «Місце України у світі: муніципальний маркетинг і брендинг», яку організував Проект ПРОМІС. Практику Мелітополя з виконання заходів маркетингової стратегії експерти визнали однією з найкращих серед міст-партнерів Проекту ПРОМІС, насамперед за комплексність і зростаючі оберти втілення спільно розроблених ініціатив.

В умовах сучасного світу колосального значення набуло поняття бренда території. Суперництво міст, регіонів і країн за ресурси перетворює їх із простих географічних одиниць у повноцінні товари, що мають свою цінність, властивості, вартість. Проект ПРОМІС допомагає містам-партнерам реалізовувати стратегічно виважену й послідовну маркетингову політику, де кожна ініціатива вигідно доповнює іншу. Як свідчить досвід Мелітополя, утілювати проекти щодо маркетингу міста простіше, коли бренд відображає ідентичність місцевого населення, поєднує цінності та цілі локальної громади.


pdf Завантажити історію успіху