Про «Добре варення» від Ірини Микитеєк із Чернівців знають не лише в Україні. Жінка не просто веде приватну бізнес-діяльність – частину зароблених коштів вона віддає на добрі справи.
Кроком уперед для Ірини стала участь у навчальній програмі, яку було організовано в Чернівцях за фінансової підтримки Уряду Канади. Канадський проект міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС) спільно з Асоціацією міст України у 2017 році підтримали впровадження 8-ми гендерних ініціатив, метою яких було сприяння участі жінок у місцевому економічному розвитку, а також зменшення гендерної нерівності в доступі до економічних ресурсів і суспільних благ.
Історія успіху цієї жінки розпочалася з любові до солодощів. Ірина Микитеєк приготувала свою першу баночку варення два роки тому. Тоді ще жінка не знала, що ця справа стане її покликанням. Розповідає, що вдома завжди варила варення. Одного разу замислилась над тим, чому б не спробувати його продавати, утім, не знала, з чого розпочати. На ювілей друзі подарували Ірині 150 кг цукру та звичайні баночки. Спершу жінка презентувала варення знайомим.
Стартом у бізнесі для Ірини стало знайомство з членами ГО «Народна допомога Україна», яка саме реалізувала гендерну ініціативу «Підвищення активності жінок в економічному житті чернівецької громади через самозайнятість».
З 2014 року ГО «Народна допомога Україна» реалізує соціально-мистецьку платформу «Чернівецький Фортель». Ця платформа підтримує жінок, які виготовляють вироби ручної роботи, а також допомагає просувати такі вироби. Отже, жінкам надається можливість забезпечувати самозайнятість і, відповідно, заробляти кошти.
Проблеми, пов’язані зі зменшенням кількості робочих місць і труднощами під час пошуку роботи для жінок, є типовими для України. Щоб розвивати власну справу (хендмейд), жінкам необхідна підтримка. Потрібно навчитися розробляти бізнес-плани, а також засвоїти методи просування та продажу продукції на веб-ресурсах.
Улітку для зацікавлених жінок (віком від 20 до 60 років) із Чернівців та Чернівецької області, які прагнули розвивати хендмейд як власну справу, у рамках гендерної ініціативи проводилися спеціальні тренінги та консультації. Перевагу надавали учасницям, які виховують двох та більше дітей, одиноким матерям, малозабезпеченим родинам і переселенкам із Криму та зони АТО.
Учасницею тренінгової програми стала й Ірина Микитеєк.
Один із напрямків навчальної програми – брендинг і маркетинг, створення та просування власного бренду. Адже в умовах суворої конкуренції потрібно заявити про себе та виділитися з-поміж інших, підкреслюючи свою унікальність. Важливо підібрати для себе свій бренд і розвивати його.
Учасниці тренінгової програми не лише здобули теоретичні знання, а й одержали можливість реалізувати свої товари.
Вироби продавали на ярмарках, участь у яких була безкоштовною. Місця для проведення торжищ надала місцева влада.
Ірина постійно експериментує зі смаками і варить різне варення: від звичайного абрикосового – до лимонно-апельсинового. До бізнесу залучила й родину. Більшу частину фруктів, з яких жінка готує варення, їй передають рідні із села.
Попереду в пані Ірини ще багато роботи для розвитку власної справи. Та перші кроки вже зроблено. Ірина залучає до роботи й інших майстринь. Разом вони не лише готують для чернівчан і гостей міста солодке варення, а й в’яжуть теплі панчохи та рукавиці. Частину коштів віддають безхатькам.
На досягнутому Ірина Микитеєк не має наміру зупинятися. Хоча про її товари вже знають в Ізраїлі, Італії, Іспанії та США, вона й далі планує розширювати коло збуту.
Також Ірина мріє стати соціальним підприємцем. Каже, що всі соціально-важливі проекти її надихають.