Джерело: Офіційний сайт Коломийської міської ради

Kolomiya (1)Триває праця українсько-канадського проекту «Партнерство для розвитку міст» (ПРОМІС) в Коломиї. Першого липня в малій залі Народного дому підприємці міста, відділ економіки й муніципального розвитку, відділ інвестиційної політики, зовнішньоекономічної діяльності, представники Асоціації економічного розвитку Коломийщини та інших громадських організацій обговорювали разом з консультантом проекту «Партнерство для розвитку міст» Наталею Кобильчак переваги й недоліки ведення бізнесу в Коломиї .

Аналізували багато чинників, які впливають на розвиток підприємництва в місті. Також розглядали можливість вплинути на місцевому рівні на якнайшвидше розв’язання проблем підприємців.

– Ми аналізували рішення міської ради й виконкому, надання адміністративних послуг, тому що більшість бізнесменів з цим стикається, – розповіла Наталя Кобильчак. – Для підприємця важливо, щоб усі процедури відбувалися просто, з мінімальною кількістю документів і довідок, швидко, бажано за один день або й по інтернету. Думка бізнесу – Коломийський УНАП працює непогано. Для дослідження відібрали 45 інформаційних карток надання адмінпослуг в місті, які стосуються суто підприємців.

Підприємці поділилися тим, що їх непокоїть у системі адміністрування. Депутат міської ради («Об’єднання «Самопоміч»), підприємець Роман Крутко розповів, що є незручності із заміною КВЕДу. Людина змушена витрачати мінімум три дні на по суті просту процедуру. Обтяжлива процедура супроводжується потребою вистоювати в черзі, хоча цей час можна було б витратити на розвиток свого бізнесу.

У Коломиї працюють над розвитком бізнес-кліматуОбговорювали земельні відносини, місцеві податки і збори, питання переобладнання, реконструкції приміщень, розміщення тимчасових споруд, літніх майданчиків, правила торгівлі на ринках, зовнішню рекламу, тарифи на послуги перевезення. Торкнулись усіх сфер, у яких підприємництво вдається до послуг міської ради.

На жаль, не всі проблеми бізнесу можна усунути на місцевому рівні, багато процедур затверджено на рівні держави, тож змінити щось у цих питаннях за допомогою регуляторного акта в Коломиї неможливо.

Присутні на засіданні підприємці зазначили, що перед прийняттям усіх регуляторних актів у Коломиї відбуваються громадські слухання. Так, до прикладу, з громадою радилися перед затвердженням положення про порядок встановлення вивісок.

Загалом умови для ведення бізнесу в Коломиї визнали задовільними, більшість необхідної для ведення бізнесу інформації можна взяти на офіційному сайті або звернутися із запитом, зверненням чи безпосередньо до працівників відділів і управлінь.

Яких послуг бракує в Коломиї для розвитку малого й середнього підприємництва? Багато хто висловлював потребу в бюджеті участі (партисипативний метод формування міського бюджету). Щоб кожен коломиянин мав змогу вирішувати, у який спосіб витрачати частину муніципальних грошей. Над запровадженням такого способу розподіляти кошти у Коломийській міській раді зараз працює голова бюджетної комісії Роман Крутко.

Надалі ПРОМІС формуватиме пропозиції підприємців до міської ради, як покращити роботу, щоб малому і середньому підприємництву комфортно працювалося у Коломиї. Завдяки цьому міська рада зможе застосувати найсучасніші світові практики, знання та ресурси у сфері місцевого економічного розвитку.