Site_09-17

Першою українською ягодою, яка отримала патент Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, що підтверджує статус продукту із географічним положенням стала мелітопольська черешня. Це означає, що мелітопольською зможе називатись лише черешня, що була вирощена місцевими виробниками. Статус географічного бренду посилює експортний потенціал регіону, відкриває можливості для популяризації місцевих виробників – це спільний результат багаторічної співпраці регіональних постачальників ягід, міської влади та Проекту ПРОМІС.


“Проект ПРОМІС долучився до підтримки ініціативи мелітопольців щодо виходу бренду локальної ягоди на європейські ринки, коли підтримав створення ГС “Асоціація виробників мелітопольської черешні” – коментує Олександр Кучеренко, Директор Проекту ПРОМІС. – Це чудовий приклад системного та цілеспрямованого зосередження зусиль регіональних виробників та міської влади на шляху до спільних результатів. Перед постачальниками мелітопольської черешні відкриваються нові експортні можливості і разом з тим місто активізує свій економічний потенціал – покращується локальний бізнес-клімат і добробут регіону загалом. Ми раді бути причетними до цієї історичної події – реєстрації українського регіонального бренду. Переконаний, цей приклад надихне й інші міста до більш рішучих і впевнених дій для виходу на нові ринки”.

Як зазначає Ірина Рудакова, перший заступник Мелітопольського міського голови:


“Отримання статусу продукту з історичним географічним зазначенням – дуже важливий крок для економічного та соціального розвитку міста. Ми дуже раді, що завдяки багаторічній співпраці із Проектом ПРОМІС наша ягода, тепер має змогу вийти на більш потужний рівень експорту, стати українською візитівку на міжнародних ринках. Ми також розраховуємо і на розвиток секторальних напрямків завдяки спільній із ПРОМІС промоції бренду мелітопольської черешні – посилення туристичного потенціалу, започаткування косметичного напрямку на основі складових черешні, публікації тематичних книжкових видань, створення музею черешні та інше”.

Про досвід взаємодії із Проектом ПРОМІС і здобуття статусу продукту із історичним географічним зазначенням ділиться Геннадій Подшивалов, Голова ГС «Асоціація виробників Мелітопольської черешні»:


“Допомога Проекту ПРОМІС стала важливою складовою на шляху отримання нашою черешнею статусу продукту із географічним зазначенням – ми отримали експертну підтримку на етапах досліджень, підготовки документів для специфікації до Мінекономрозвитку. Особливо важливо саме зараз системно відслідковувати якість виробників, які матимуть право використовувати бренд мелітопольської черешні для своєї продукції – у цьому нам вже стало у нагоді спеціальне обладнання придбане за підтримки Проекту ПРОМІС. Завдяки ньому ми аналізуємо основні характеристики ягоди – розмір, щільність, колір, обсяг цукру – складові незабутнього смаку мелітопольської черешні, який пам’ятають ще наші бабусі, а ми – дуже пишаємось. Найближчим часом ми плануємо навчання для потенційних постачальників, новий статус мелітопольської черешні лише дає право претендувати на вихід до великих європейських ринків, тож попереду у нас дуже багато планів і спільної роботи. Найближчим часом, плануємо подання заявки на реєстрацію продукту з географічним зазначенням “Мелітопольська черешня” до Європейської комісії.”

Команда Проекту ПРОМІС вітає партнерів із важливим здобутком і впевнені в результативному продовженні цієї успішної співпраці. Попереду відкриваються нові економічні можливості для міста – посилення експортного, туристичного потенціалу, участь виробників у міжнародних виставках створення ніш для секторального бізнесу та нових робочих місць. Проект ПРОМІС залишиться вірним партнером на шляху розбудови містом Мелітополь своєї теріторіальної ідентичності і виходу на нові експортні потужності, посилення економічних спроможностей та партисипативного врядування.