Facebook_12-07Підвищення спроможностей представників малого та середнього бізнесу туристичної сфери має на меті проект “Центр розвитку туризму Долинщини”. Готельєри, ресторатори, екскурсоводи та місцева влада об’єднуються, аби створити популярні туристичні продукти та залучити більше гостей міста та Франківщини.

Інфраструктура Центру розміщується на базі краєзнавчого музею «Бойківщина» за підтримки Фонду сприяння розвитку малих і середніх підприємств Проекту ПРОМІС. Зараз тривають роботи з облаштування та меблювання приміщень – рецепції, дегустаційно-демонстраційних залів, де кожен бажаючий зможе не тільки роздивитись експонати, але й покуштувати місцеву еко-продукцію ягідництва, бджільництва та сироваріння. Оскільки історія міста має дуже тісний зв’язок і солевидобуванням, наразі в Центрі працюють над створенням сольової печери. Усі елементи інфраструктури передбачатимуть інклюзивний доступ.

Керівниця проекту, Ксенія Циганюк, директорка краєзнавчого музею «Бойківщина» розповідає:

“Завдяки Проекту ПРОМІС ми вже маємо нове бачення туристичної привабливості Долинщини. Так, розроблені екскурсійні маршрути, що орієнтовані не лише на певні локації, але й включають можливості для дегустацій крафтових виробів, придбання автентичної продукції. Все це розширює економічні можливості краю та посилює туристичний потенціал. Найближчим часом планується промотур по локаціям Долинщини із залученням провайдерів туристичних послуг. Ми вже маємо позитивний досвід такої взаємодії і плануємо її розвивати”.

У червні представники туристичної сфери Долинського краю: ресторатори, екскурсоводи, власники садиб та мануфактур взяли участь у 5-денній навчальній програмі. Учасники навчання покращили свої знання сфері маркетингу та брендування, особливостей міжособистісної та онлайн комунікації, побудови пропозиції для різних категорій туристів. А також дізнались, як розвивати та промоціювати туристичні продукти, як змінити уявлення про місто і його принади, які локації можуть виявитись для гостей дійсно цікавими. Крім того, представники сфери гостинності взяли участь у понад 40 заняттях з англійської мови, аби мати можливість розширювати свої послуги та вільно спілкуватись з іноземними туристами.

Досвідом участі у навчальних тренінгах в рамках проекту ділиться Світлана Бугрій, власниця садиби, фотограф:

“Про можливість поліпшити свої знання у сфері ведення туристичного бізнесу я дізналась із соціальних мереж і дуже рада, що скористалась нею. Під час навчання ми познайомились з основами маркетингу, просування послуг, а різнопланові приклади та цікавий виклад матеріалу дали змогу краще усвідомити власний потенціал і переорієнтувати діяльність, що особливо важливо саме зараз під час пандемії, коли туристична сфера прогнозовано страждає.”

В рамках 3-денних курсів екскурсоводів, діючі та потенційні гіди ознайомились із новими туристичними маршрутами цікавинками долинського краю: “Гошівський монастир”, “Вигодський трамвайчик”, “Скелі Довбуша”, “Долинські сироварні”, а також навчались особливостям спілкування із туристичними групами.

Як додає Ксенія Циганюк, зараз на завершальному етапі розробка сайту проекту із інтерактивними туристичними маршрутами та порадами для українських та іноземних туристів.

Підхід до місцевого економічного розвитку, що базується на кращих практиках та результатах аналізу вибору користувача, створює умови для швидкої модернізації міської інфраструктури та адаптації її до нових економічних викликів. Приклад міста Долина, підтриманий Проектом ПРОМІС, дає змогу пересвідчитись у ефективності обраної моделі міського розвитку та забезпечує залучення усіх зацікавлених сторін – влади, бізнесу та містян.