Друга навчальна сесія з МЕР для представників міст-партнерів Проекту20-22 січня 2016 р. в Києві (Пуща-Водиця) Проект ПРОМІС провів другу навчальну сесію на тему місцевого економічного розвитку (МЕР) для представників органів місцевого самоврядування міст-партнерів.

У перший день тренінгу учасники вивчали методологічні засади маркетингу територій та етапи формування і реалізації маркетингової стратегії. Доцент кафедри регіонального управління, місцевого самоврядування та управління містом НАДУ Наталія Гринчук пояснила учасникам алгоритм маркетингу міста та розказала про особливості процесу формування маркетингової стратегії. Консультант Проекту ПРОМІС з місцевого економічного розвитку Лариса Оленковська розповіла про методи збору даних маркетингового дослідження та їх аналізу.

Як визначити та описати конкурентні переваги міст з метою створення їх позитивного іміджу та репутації учасникам розказала головний радник з питань врядування Проекту ПРОМІС Кейді Ворд. Пані Ворд також поділилась секретом успішного брендингу міста, продемонструвавши приклад канадського міста Реджайни, яке успішно розробило та реалізувало власну брендингову кампанію. Окрім Кейді Ворд, найкращими канадськими практиками в сфері МЕР поділились спеціально запрошені канадські експерти Джон Ріган, керівник адміністративного відділу м. Френч-Рівер, та Грант Хопкрофт, муніципальний експерт з питань демократичного врядування з міста Лондон, Канада.

Другий день навчання був присвячений підтримці та розвитку місцевого бізнесу. В цей день учасники дізналися про особливості розробки, прийняття та реалізації муніципальних програм розвитку малого та середнього підприємництва, зокрема для заохочення жіночого підприємництва, залучення молоді до ведення бізнесу, підтримки бізнесу дружнього до довкілля, а також соціального підприємництва. Доценти кафедри регіонального управління, місцевого самоврядування та управління містом НАДУ Григорій Борщ та Наталія Васильєва розповіли учасникам тренінгу про інструменти стимулювання та підтримки МСП, зокрема про місцеві та галузеві бізнес-асоціації, координаційні ради з питань підприємництва, адвокаційні кампанії та лобіювання інтересів бізнесу.

Протягом третього дня тренінгу учасники поповнили свої знання з основ інвестування. Консультант Проекту ПРОМІС з місцевого економічного розвитку Володимир Проскурнін описав алгоритм дій місцевих органів влади у роботі з інвесторами та інвестиційними проектами, а також розказав про методи маркетингу території.

Окрім прослуховування лекційного матеріалу, учасники були залучені до роботи в групах для спільного вирішення завдань та обміну досвідом.

Як відбувалась перша навчальна сесія, дивіться тут