Джерело: видання Новини Полтавщини

1Маркетингова стратегія міста Полтави розроблена за підтримки проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС). Презентований документ містить головні положення з ефективного та репрезентативного позиціюнування міста.

А саме: методологічні підходи та опис процесу розробки Маркетингової стратегії, бачення Полтави як об’єкту маркетингу, передумови розробки Маркетингової стратегії, результати досліджень іміджу міста, концепція бренду Полтави, структура Маркетингової стратегії та наступний план дій, позиціюнування міста, промоція та просування бренду, маркетингова комунікація, впровадження та моніторинг реалізації Маркетингової стратегії.

За словами головного експерта, керівника групи експертів Проекту ПРОМІС Ігоря Лепьошкіна, документ, що репрезентує маркетингову стратегію міста Полтави, — результат року досить потужної роботи.

«Ми, представники Проекту ПРОМІС, розробили методологічний супровід цієї роботи, а те, що закладено у змісті — результати обговорення на чисельних зустрічах, які включають як і цікаві ініціативи, так і враховані зауваження, недоліки. Документ є лише проектом, тому ми разом із причетними підрозділами міської ради відкриті до усіх пропозицій чи рекомендацій. Маркетингова стратегія насправді є тільки початком шляху до реалізації брендингу Полтави. Ми виділили декілька цільових груп, на які буде спрямована основна маркетингова діяльність. Сформували значення бренду не лише як певної візуалізації, а також як символу, що несе важливий сенс для людей і відповідає їхнім очікуванням. Надалі ми маємо визначити, які кроки потрібно робити для реалізації представленої стратегії, адже Полтава, особливо із туристичної точки зору, — недооцінена перлина України», — підкреслив Ігор Лепьошкін

Ігор Лепьошкін також зауважив, що важливою складовою стратегії є саме позиціювання міста, тому Проект ПРОМІС фінансуватиме розробку логотипу Полтави.

За результатами дослідження в інформаційному просторі, який охоплює місцеву громаду, українців та іноземну спільноту, фахівці визначили, що місто має визначено-нейтральний образ туристичної дистанції, що потрібно змінювати на краще. Як основні цільові групи для просування міста, як маркетингового продукту, визначено:

  • мешканці міста, у тому числі наймані робітники, що є необхідною умовою діяльності діючих підприємств, у першу чергу, переробної промисловості;
  • туристи та гості міста (ділові та приватні відвідувачі), оскільки є потреба у збільшенні обсягів туристичних потоків;
  • представники бізнесу, внутрішні та зовнішні інвестори, як важіль впливу на створення нових робочих місць.

Консультант Проекту ПРОМІС Володимир Проскурін розповів про складові концепції бренду міста: основні ознаки ідентичності міста, ключова ідея бренду, цінності бренду міста, опис значення бренду для різних груп інтересів міста, візуальні та вербальні атрибути дизайну бренду Полтави.

Зокрема, консультант акцентував увагу присутніх на основних ознаках ідентичності міста, серед яких: історичні події та відомі люди; культурна спадщина, література та духовність; архітектура центру міста, кругла площа, біла альтанка; зелене, екологічно чисте місто; затишне місто зі спокійним ритмом життя; місцева кухня та гастрономія.

Також експерти презентували стратегічні цілі із позиціюнування міста, промоції та просування бренду.

Надалі проєкт Маркетингової стратегії мають ухвалити на місцевому рівні та працювати у напрямку його реалізації.