Facebook_11-02Яремчанщина вже декілька років успішно заохочує зовнішніх та внутрішніх туристів і є популярним місцем відпочинку. З весни цього року за підтримки Проекту ПРОМІС місцеві підприємці туристичної сфери мають змогу посилити свої спроможності та залучити ще більше відпочиваючих.

Одним із завдань цього проекту, що реалізується в рамках Фонду сприяння розвитку МСП Проекту ПРОМІС, є створення туристичних бізнес-кластерів – об’єднань підприємців з однієї сфери. Наприклад, бізнес-кластери підприємців, які надають послуги з проведення екскурсій, джипінг-, квадро- та кінних турів, рафтингу, а також СПА-центри, чани, прокат спортивного спорядження.

Щодо цінності розвитку бізнес-кластерів для регіонального розвитку ділиться Андрій Дзвінчук керівник проекту, та голова ГО “Інститут розвитку Яремчанського краю”:

“Об’єднання у кластери дає підприємцям більше можливостей, яких вони не мають наодинці. Завдяки об’єднанню у кластер підприємці однієї сфери, які спіткаються із однаковими викликами, отримують можливість спільно відстоювати інтереси, забезпечувати підтримку, планувати діяльність, ефективні гуртові закупівлі – так вибудовується довіра. Вчорашні конкуренти розуміють, що тепер вони партнери, об’єднуючи зусилля, спільно боряться за внутрішнього і зовнішнього туриста”.

Дослідження проведене нещодавно в рамках проекту “Туристична перлина Карпат” у Яремче, що реалізується за підтримки Проекту ПРОМІС, показало, що більшість туристів, незалежно від фінансових спроможностей, цінують природні та екологічні переваги місцевості, а близько 80 відсотків з них вже адвокатують відпочинок серед знайомих. Окрім вже реалізованого дослідження, в рамках проекту заплановано створення багатомовної онлайн-платформи, розробка та друк карти, навчання для представників туристичного бізнесу.

В рамках проекту, 15 та 16 жовтня відбувся дводенних семінар “Як об’єднання допоможе залучити більше туристів для кожного бізнесу!”. Участь у семінарі взяли представники ресторанної справи, а також туроператори, гіди та екскурсоводи. Спікери розповіли про основні тонкощі ведення туристичного бізнесу, розповіли про досвід інших міст, учасники навчання, в свою чергу, поділились здобутками та болями у своїх проектах, поглибили знання у сфері маркетингу та краще зрозуміли те, як змінився гість у 2020 році.

Партнером в реалізації проекту у місті Яремче є “Асоціація готельєрів та власників сільських садиб”, її голова Тарас Тустанівський зазначає:

“Деякі власники готельного бізнесу ставлять собі питання: що дасть мені участь в асоціації, чи принесе це мені одразу нових клієнтів? Тішить, що більшість тих, які розуміють, що всі ми маємо ті самі виклики, адже знаходимось на одному ринку, а це значить необхідно дивитись ширше разом, знаходити спільні можливості, робити правильні кроки для того, щоб весь регіон був конкурентно привабливим, а не конкурувати виключно між собою в площині своїх закладів”.

Туристичний сезон не завершуються у Яремче цілий рік, тож завдяки Проекту ПРОМІС реалізація проекту спрямована на посилення туристичного потенціалу триває.

«Зараз ми активно готуємо контент для майбутньої онлайн-платформи – відео, фото, відгуки. – додає Андрій Дзвінчук. – Плануємо промоційні тури для тревел-блогерів різного спрямування: молодіжних, спортивних, сімейних. Словом, готуємось, аби цей та наступні туристичні сезони ставали успішними».

Дослідження показують, що туристична сфера Яремчанщини є напрочуд потенційною для економічного розвитку регіону – активний літній відпочинок, гастро- та екотуризм вабить туристів з усієї України та закордону. Об’єднуючись у відповідні бізнес-кластери, за підтримки Проекту ПРОМІС, підприємці мають змогу зменшувати свої видатки, спільно залучати нових гостей та покращувати бізнес-клімат регіону.