изображение_viber_2020-10-01_15-10-31Як Вінниці стати центром ділового та відпочинкового туризму у найближчі 10 років – відповідь на це питання шукала громада міста – влада, бізнес, громадяни – за підтримки Проекту ПРОМІС з липня минулого року. Відповідну стратегію, що регламентує розвиток туристичної сфери до 2030 року затвердили депутати Вінницької міськради 25 вересня.

За словами міського голови Вінниці Сергія Моргунова:

«Стратегія розвитку туризму – це великий комплекс цілей та заходів. До її розробки було залучено багато експертів і фахівців. В результаті створено якісний і збалансований документ, який буде дороговказом на наступні 10 років. Стратегія має бути гнучкою, щоб ми могли йти в ногу з часом».

Стратегія розвитку туризму визначає напрямки вдосконалення галузі, їх детальний план реалізація передбачає включення усіх стейкхолдерів – влади, бізнесу, експертів та громади. Разом з командою Проекту ПРОМІС та фахівцями Вінницької міськради до розробки стратегії долучились представники сфери гостинності – ресторатори, готельєри, туроператори, а також історики, музейники, культурологи. Своїми ідеями наповнили стратегію і самі вінничани та вінничанки під час відкритого збору та туристичного хакатону.

Туристична стратегія міста сформована відповідно до Концепції інтегрованого розвитку Вінниці 2030 і має на меті, завдяки покращенню культурної привабливості, системи надання послуг та бізнес клімату, поліпшити умови для життя та ділової активності мешканців міста, а також туристів та інвесторів.

Окрім проектних ідей документ містить туристичний профіль Вінниці, дослідження світового й українського туристичних ринків, бачення туристичної Вінниці у 2030 році. Згідно візії, визначеної у стратегії, Вінниця має стати центром відпочинкового та ділового туризму на берегах Південного Бугу зі збереженою історичною автентикою, розвиненою мережею наземного й авіасполучення, зручною та безпечною туристичною інфраструктурою, цілорічною та різноманітною програмою перебування і дозволяє насолоджуватися містом відвідувачам з різними фінансовими можливостями.

Найближчим часом у планах реалізації стратегії втілення в життя ряду проектів: розвиток вінницького стандарту гостинності, запровадження картки туриста, відкриття туристичного хабу, проведення сертифікованої школи гідів, започаткування ряду фестивалів, створення кластеру медичного туризму, відкриття Музею Вінниці, входження Вінниці до культурних маршрутів Ради Європи.

Спільно напрацьована туристична стратегія не тільки відображає ідеї містян і бізнесу, але й грунтується на аналізі світового досвіду та відповідає на глобальні виклики туристичного ринку, що разом є запорукою стабільного зростання галузі і покращення добробуту міста.