12-13 березня 2019 року у м.Києві в рамках Проекту ПРОМІС відбулася міжнародна конференція «Місце України у світі: муніципальний маркетинг і брендинг». Під час дводенної конференції були висвітлені теоретичні та практичні аспекти муніципального брендингу й маркетингу. У конференції взяли участь представники центральних органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадських організацій, українські та іноземні експерти.

Обговорення на пленарних засіданнях і відкритих дискусіях стосувалися таких тем, як:

  • Місце України у світі: національний брендинг і маркетингові ініціативи;
  • Сучасна теорія та практика муніципального маркетингу та міжнародний досвід брендингу територій;
  • Українські міста у світі: муніципальні брендингові та маркетингові ініціативи;
  • Ребрендинг: виклики і як рухатися вперед до ребрендингу / перепрофілювання України;
  • Досвід і кращі практики Канади у сфері муніципального маркетингу та брендингу.

Окрім того, в рамках конференції було проведено ряд групових дискусій і майстер-класів з питань муніципального брендингу та маркетингу від провідних міжнародних і українських експертів та фахівців-практиків, які мають значний досвід у сфері маркетингу та брендингу, зокрема, щодо залучення інвестицій і просування туристичних продуктів.

Конференцію відкрили директор Проекту ПРОМІС Олександр Кучеренко,  виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан, та державний експерт експертної групи взаємодії з інституціями Ради Європи Директорату з питань розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Руслан Поп’юк. У своїх виступах вони наголосили на важливості брендингу та маркетингу територій у час глобальної конкуренції, коли міста змагаються з іншими містами за мешканців, ресурси та інвестиції. Щоб бути конкурентоспроможними на світовому ринку, місту не достатньо бути лише інвестиційно привабливим з високою якістю життя, багатою історією та культурою. Місту потрібно вміти себе показати, розрекламувати та привабити, щоб привернути увагу потенційних інвесторів та туристів. Такі цілі можна досягнути завдяки грамотному маркетингу та брендингу міст, що матиме кінцевим результатом ефективний розвиток місцевої економіки.

Перше пленарне засідання в рамках конференції розпочалося з визначення місця України у світі, обговорення національного брендингу та маркетингових ініціатив. Артем Біденко, державний секретар Міністерства інформаційної політики України, представив ініціативи КМУ щодо просування України на міжнародній арені, зокрема, розповів, які ключові повідомлення про Україну використовуються, якими є ключові ринки, які інструменти та кампанії з маркетингу йдуть в хід, як саме забезпечується просування бренду “Ukraine NOW”, який, за визначенням пана Біденка, є парасольковим брендом України, що присутній в усіх комунікаційних каналах урядових структур. Уляна Хромяк, заступниця Голови Наглядової ради Офісу із залучення та підтримки інвестицій UkraineInvest, розповіла про маркетинг для потенційних інвесторів, інструменти та кампанії, що використовуються для залучення інвестицій в Україну. За словами пані Хромяк, коли команда UkraineInvest починала роботу у 2016 році, швидко стало зрозуміло, що багато іноземних інвесторів не розуміли ідентичності України. Тому завдання UkraineInvest полягало в створенні образу України як країни, що відкрита для бізнесу. Сьогодні UkraineInvest продовжує роботу над формуванням  позитивного інвестиційного іміджу України.

Міжнародний досвід муніципального маркетингу та брендингу, який став темою другого пленарного засідання, був представлений канадським та польським досвідом. Експерт з економічного розвитку м.Інісфіл, що в провінції Онтаріо, Канада, Ден Тейлор розповів про свій досвід роботи в канадському окрузі Принс-Едвард. Ден Тейлор почав працювати з громадою округу Принс-Едвард під час певного економічного спаду території. Громада округу не розуміла, куди рухатися, з огляду на відсутність чіткої маркетингової ідентифікації. Тому робота над маркетинговою стратегією та створенням бренду округу почалася з дослідження активів округу – що можна «продати» інвесторам та туристам. Результати маркетингового дослідження показали, що культурна спадщина, виноробство, яке тільки почало зароджуватися в окрузі, та непогане географічне розташування можуть стати відправними точками. Опісля була сформована відповідна пакетна пропозиція. Разом з цим громада округу Принс-Едварда на чолі з Деном Тейлором вивчали подібний досвід інших громад та позичали успішні практики.

Кент МакМаллін, головний експерт з питань інвестицій та місцевого економічного розвитку канадського міста Едмонтона, розповів, як місцева влада Едмонтона організувала роботу з інвесторами, поділившись принагідно кількома порадами щодо успішного інвестиційного маркетингу. Необхідно створити бренд, який промовлятиме до інвесторів, адже бренд – це основа інвестиційної діяльності, переконував канадський експерт. Кент МакМаллін визначив 4 етапи інвестиційного маркетингу: визначення інвестиційного потенціалу, створення власного бренду, маркетинг та впровадження бренду, розробка стратегії залучення інвестицій.

Неабияким корисним для України є польський досвід, адже Польща в недалекому минулому пройшла шлях урбаністичних трансформацій. Хуберт Копер та Ольга Легчиліна з туристичної організації в місті Лодзь розповіли, як у Лодзі, яке переживало економічний та культурний занепад після Другової світової війни, відбувалася ревіталізація міського середовища, здійснилося впровадження проектів трансформації в туристичній індустрії та маркетингова діяльність як на польському,  так і міжнародному ринках.

Під час третього пленарного засідання представники 4 українських міст – Львова, Мелітополя, Кривого Рогу та Вінниці, представили результати власних маркетингових та брендингових ініціатив. Ігор Лепьошкін, який модерував дискусію, зазначив, що в рамках Проекту МЕРМ, який був попередником Проекту ПРОМІС та завершився у 2014 році, була розпочата робота над розробкою бренду міста та маркетингової стратегії у місті-партнері – Кривому Розі. Тоді команда Проекту МЕРМ лише розпочинала діяльність в напрямку брендингу та маркетингу українських міст. А вже сьогодні Проект ПРОМІС успішно співпрацює з 8 містами-партнерами у сфері брендингу та маркетингу територій,  допомагаючи партнерам, серед яких Вінниця та Мелітополь, будувати успішні маркетингові кампанії.

Світлана Норець, начальник відділу промоції міста Львівської міської ради, Ірина Рудакова, перший заступник Мелітопольського міського голови, Ірина Червонна, начальник відділу місцевого економічного розвитку управління економіки виконкому Криворізької міської ради та Віталій Погосян, директор департаменту економіки й інвестицій Вінницької міської ради поділилися історіями створення, розвитку та управлінням бренду їхніх міст. Зокрема, Віталій Погосян представив маркетингову стратегію міста Вінниці, мета якої – підсилити виконання Програми сприяння залученню інвестицій та Програми підтримки малого та середнього підприємництва. Обидва документи були розроблені владою міста у тісній співпраці з Проектом ПРОМІС.

В рамках конференції відбулася брендинг-виставка, під час якої учасники конференції  ознайомилися з виставковими стендами міст, які активно займаються маркетингом та брендингом. Зокрема, свою брендингову продукцію представили Вінниця, Бердянськ, Горішні Плавні, Львів, Енергодар, Івано-Франківськ, Мелітополь, Кривий Ріг, Яремче, Тернопіль, Нова Каховка, Миргород, Дніпро, Дрогобич.

У другий день конференції дискусія відбувалася в малих групах. Перша група, яку очолила Кейді Ворд,  головна радниця з питань врядування Проекту ПРОМІС,  зайнялася вивченням переваг та можливостей туристичного маркетингу, в той час як друга дискусійна група під керівництвом головного експерта/керівника групи експертів Проекту ПРОМІС Ігоря Лепьошкіна присвятила увагу маркетингу залучення інвестицій. Після завершення роботи в малих групах учасникам було запропоновано взяти участь у двох майстер-класах: «Папа бренду» від Олександра Шумила з незалежної креативної компанії «FEDORIV» та «Брендинг міст і територій» від Тетяни Бойко, фахівця зі стратегічного розвитку, маркетингу та брендингу територій.

Завдяки конференції «Місце України у світі: муніципальний маркетинг і брендинг» представники десятки українських міст отримали можливість обмінятися знаннями та досвідом у сфері муніципального маркетингу та брендингу, отримати поради від провідних українських та міжнародних експертів, а також сформувати нові корисні партнерства.

image12


zip

Матеріали конференції


Фотогалерея


Відеозапис конференції

Українською

Англійською


«Промоційні відео міст»

https://www.youtube.com/watch?v=S5U99iJhIyY – Вінниця – місто, яке ми любимо

https://www.youtube.com/watch?v=Rpe1iLTx72Y Індустріальні парки Вінниці

https://www.youtube.com/watch?v=S4QWvsZzqHU Бердянськ – серце Азова

https://www.youtube.com/watch?v=sF4BxW6MFWw Дніпро – місто для інвестицій

https://www.youtube.com/watch?v=AL_U87aOR50&feature=youtu.be Енергодар – місто, що дає енергію

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=g0aK1q18dqU Відвідай Івано-Франківськ

https://www.youtube.com/watch?v=gL7Za76jEWw Коломия єднає

https://www.youtube.com/watch?v=t9G_S82P-Dk Кременчук – найкраще місто

https://www.youtube.com/watch?v=t-YOEw9zOGc Кривий Ріг – місто довжиною в життя

https://www.youtube.com/watch?v=qU4XWqpmKsA – Ладижин – наш дім

https://www.youtube.com/watch?v=qPuyAvPe9cQ – Це Львів, це Україна

https://www.youtube.com/watch?v=1-h8sMhmtuM Invest in Lviv

https://www.youtube.com/watch?time_continue=218&v=7yidTvss1I4 Мелітополь – саме тут

https://www.youtube.com/watch?v=DCganhy9YNs Яремчанщина запрошує гостей

https://www.youtube.com/watch?v=AgybE-CYiSo Чернiгiв мiсто легенд

https://www.youtube.com/watch?v=qW36l-Tf_Ug Славутич – місто нових ідей

https://www.youtube.com/watch?v=FGjfNQtv6Qo Ukraine Now: Innovation and Opportunity

https://www.youtube.com/watch?v=fu6-L9CsYOo Ukraine Now

https://www.youtube.com/watch?v=uwLy-UsGPjc Łódź – Lonely Planet Best Value Destination 2019

pdf Буклет “Брендинг і маркетинг територій: у пошуках власного обличчя”